Branża e-commerce jest niezwykle rozwinięta. Obecnie działalność biznesową tego typu rozpocząć można błyskawicznie, z niemal dowolnego miejsca na świecie. Pomóc może w tym Presta Shop, czyli darmowa platforma sklepowa o olbrzymiej funkcjonalności. Przed rozpoczęciem przygody ze sklepem online, warto jednak wcześniej poznać niezbędne szczegóły związane ze specyfiką prowadzenia takiej działalności.
Wybór domeny i hostingu
Nazwa domeny ma duże znaczenie. Warto zainspirować się sektorem działalności sklepu, marką czy produktami. Dzięki odpowiednio spójnej strategii, można lepiej i szybciej rozwinąć ruch na stronie. Otwierając sklep na PrestaShop, należy również starannie wybrać firmę hostingową. Początkującym polecany jest hosting współdzielony, co skutecznie zmniejsza koszty utrzymania. W przyszłości warto jednak przenieść się na serwer dedykowany, dający znacznie większe możliwości.
Płatności, wysyłka i logistyka
W procesie kupowania online ogromną rolę odgrywa zaufanie klienta do sklepu. Bezpieczne zakupy są w stanie zapewnić zintegrowane rozwiązania płatnicze popularnych systemów, np. PayPal. Zazwyczaj początkujący sprzedawcy sami pakują i wysyłają towar. Z czasem warto jednak zadbać o automatyzację zarządzania zamówieniami. Usprawnienie systemu dostaw, dopracowanie kart produktów oraz zatrudnianie pracowników zarządzających logistyką to najlepszy sposób na utworzenie wiarygodnego oraz funkcjonalnego sklepu PrestaShop.
Skuteczna promocja sklepu i utrzymanie zainteresowania
Aby uzyskać ruch w sklepie PrestaShop, warto zoptymalizować go pod kątem pozycjonowania SEO, otworzyć firmowego bloga i wykazać się aktywnością w mediach społecznościowych. Nie można też zapomnieć o uzyskiwaniu lojalności klientów. Aby konsumenci wrócili po kolejne zakupy, sklepy PrestaShop muszą zapewniać uważną obsługę. Dotyczy to również profesjonalnego podejścia do wymian i zwrotów, mówiącego bardzo dużo o etyce biznesowej sprzedawcy. Stosowanie jasnej polityki sprzedaży oraz ciągłe udoskonalenie oferty sklepu to przepis na sukces w branży e-commerce.